Usnadnění

Stačí povolit zaměření polohy a získáte výsledky z okolí

Oslovíme za vás až
187 vhodných dodavatelů s referencemi.

Abyste dostali nejlepší nabídky, stačí říct, co potřebujete.

Zadat poptávku
  1. Zadáte poptávku
  2. Vyberete dodavatele
  3. Ohodnotíte práci
Zvětšit mapu
Zmenšit mapu
Nahrává se mapa.
Kolik dodavatelů je ve vašem dosahu?
Zadejte obec, PSČ nebo vyberte region

Nevíte, jak dobře napsat poptávku pro obor internetový marketing? Poradíme vám.

Na co byste neměli v poptávce zapomenout?

Informace jsou klíčové

Tvorba poptávky je jednoduchá ale čím více informací uvedete tím konkrétnější nabídky dostanete. K tvorbě poptávky můžete přidat spoustu informací, které jsou užitečné pro to, aby oslovení dodavatelé mohly vypracovat kreativní řešení, který by přesně splnilo vaše požadavky. Čim lepší Váše poptávka bude, tím lepší a konkrétnější nabídky dostanete.

Dobrá poptávka by měla umět stručně vystihnout vaše požadavky a ne zaplavit druhou stranu tunou nepotřebných dat a informací. Uvádějte jen skutečně relevantní fakta.

Kde jsme teď?

Hlavním účelem poptávky je i uvést dodavatele do obrazu. Je zapotřebí nastínit naše dosavadní aktivity, naši pozici na trhu a také uvést všechny důležité benefity produktu nebo služby, které se bude týkat následující kampaň.

Kam kráčíme?

Přesně a měřitelně si určit, kam se chceme pomocí kampaní dostat. Chceme zlepšit vnímání značky nebo produktu, změnit jeho pozici na trhu, uvést nový výrobek, nebo ten stávající inovovat? Zvýšit povědomí o značce? Navýšit konverzní poměr eshopu? Pro všechny výše uvedené faktory existují měřitelné výsledky v rámci online měřících nástrojů a analýz, které bychom si měli umět hlídat. Prosté porovnání “před a po” kampani nám prozradí, jak efektivně najatá agentura pracovala.

Cíle je třeba volit realisticky, dosažitelně, měřitelně a specificky. Obecně formulované fráze typu “Chceme zvýšit povědomí o výrobku X” dodavateli nepomohou, neboť neobsahují klíčovou část - a to o kolik procent by mělo povědomí vzrůst.

Jaká je naše strategie?

Třetím a zásadním bodem je popis celkové strategie, která má vést k cíli. Zde je třeba specifikovat, co přesně po dodavateli požadujeme, určit si rozsah aktivit. V případě, že práci dělíme mezi několik specializovaných dodavatelů musíme popsat, co je úkolem každé z nich, abychom zajistili synergii mezi všemi částmi online marketingového mixu.

Kdo je naším zákazníkem?

Popis cílové skupiny je dalším důležitým vodítkem pro našeho potencionálního dodavatele, který podle něj vypracuje své návrhy. Jaká je věková skupina, kterou se chystáte oslovit? Víte něco o jejich životním stylu a spotřebním chování? Máte nějaké relevantní výzkumy z minulosti? To vše byste měli zahrnout do specifikace potenciálních zákazníků. Každá informace kterou o svých zákaznících víte je velmi cenná.

Jaký je náš rozpočet?

Dobrý dodavatel sestaví rámec aktivit tak, aby přesně odpovídal vašim finančním možnostem. Můžete požadovat i více variant a návrhy doporučených aktivit. Ovšem pokud nedáte alespoň hrubý odhad peněz, jež se chystáte investovat, agentura bude pracovat “na slepo”, což bude stát cenný čas obě strany. Do kalkulace zahrňte jak Váš zamýšlený rozpočet na samotné kampaně tak i ideálně na jejich správu.

Doporučení pro ideální grafické a textové podklady

Zadání je důležité

Ať už poptáváte optimalizaci pro vyhledavače (SEO), správu PPC kampaní nebo analýzu webu je dobré zadaní poptávky zásadní. Pro správnou volbu nestačí jen napsat: "Sháníme dodavatele na internetový marketing."

Je třeba vědět, jaké informace přidat do zadání, aby se vám vrátily opravdu relevantní nabídky, podle kterých se budete moci lépe rozhodnout, jak dál, s kým a omezili doplňující dotazy na minimum.

Neměřte mediální výdaje dle osobních preferencí

Zásadní a paradoxně poměrně častou chybou je zapojení vlastních osobních preferencí a v kampani. Místo toho, abyste porovnávali návrh s tím, co je pro Vaši cílovou skupinu nejvíce vhodným médiem, porovnáváte návrhy oslovené společnosti s tím, co máte sami rádi. To je ovšem chyba. Pokud nemáte například rádi bulvární weby typu Blesk.cz nebo eXtra.cz, ještě to neznamená, že vaši zákazníci je neupřednostňují. Osobní názory je třeba v této fázi odbourat.

Hlídejte si výsledky

Nezapomeňte si pečlivě hlídat realizaci celé zadané práce tak, především proto, abyste mohli zhodnotit, zda vámi vložené prostředky do komunikace, byly účelnou investicí. Před vypršením smlouvy je vhodné nechat dodavatele prezentovat výsledky, otázat se na veškeré sporné body a případně zvážit další spolupráci.

Tak už víte jak na to.

A kdyby ne, při zadávání poptávky uvidíte tyto rady stále vedle formuláře.
Zadat poptávku
Nezávazně a zdarma

Registrovaní dodavatelé,
které můžete oslovit napřímo

Výběr dodavatelů pro oblast "Liberec" v kategorii "internetový marketing" z naší databáze.

(zobrazujeme i firmy z jiných regionů, které pracují vzdáleně)

Jak to funguje?

  1. Zadáte, co potřebujete
    Do dvou dnů dostanete zdarma 2-5 nabídek.
  2. Vyberete nejlepší nabídku
    podle profilu firmy, jejího hodnocení či referencí předchozích zákazníků
  3. Ohodnotíte práci
    Firmám na vašem hodnocení záleží — bez něj by nedostávaly poptávky
Zadat poptávku
Nezávazně a zdarma
Jaké výhody získáte?
Šetříte čas a peníze
Nejlepší nabídky
Ověřené reference

Dozvědět se více

Hlavní témata

Nenašli jste, co jste hledali?

Pojďme to zkusit najít jinak.

Co potřebujete vyřešit? Např. …
-

NejZóna je novou generací NejŘemeslníků

Více informací

Stejně dobré principy

  • Vybíráte podle referencí
  • Ověřujeme objektivitu informací

Ještě lepší systém

  • Jednodušší pro uživatele
  • Sofistikovaná analytika uvnitř

Více oborů firem

  • Více pro soukromé poptávky
  • Nově i pro firemní poptávky
Nejzóna a její části

NejŘemeslníci jsou součástí NejZóny

Potřebujete poradit?

info@nejzona.cz
od 9:00 do 17:30
Momentálně nejsme na telefonu.

Zkuste nám napsat e-mail, nebo zavolat později. Poptávky vyřizujeme i mimo běžnou pracovní dobu a o víkendech.

Kontakty provozovatele